Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009

Μετά τη «μπουνάτσα», νέα «φουρτούνα» στο λιμάνι. Μια κερδοφόρος δημόσια εταιρεία πουλιέται σε off shore με άγνωστους ιδιοκτήτες

Νέο «όχι» σε κυβέρνηση και Cosco, λένε οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ. Οι συναντήσεις της Υπουργού Οικονομίας, ναυτιλίας και ανταγωνισμού, Λούκας Κατσέλη με τους συνδικαλιστικούς φορείς των εργαζομένων, δεν αποσόβησαν τη «φουρτούνα». Οι εργαζόμενοι προχωρούν σε νέα 48ωρη απεργία από σήμερα τα μεσάνυχτα μέχρι την Τετάρτη. Την ίδια ώρα νέα τρικυμία ετοιμάζεται να ξεσπάσει στα Ναυπηγία του Σκαραμαγκά.

Συνάντηση με την υπουργό Οικονομίας είχαν σήμερα και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης και Θοδωρής Δρίτσας προκειμένου να ενημερωθούν για τις διατάξεις της σύμβασης παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ, που προτίθεται να διαπραγματευτεί. Την ίδια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά εξηγήσεις από τη χώρα μας με αφορμή την κρατική ενίσχυση που δόθηκε στον ΟΛΠ για την κατασκευή του ... προβλήτα 1 και την απόκτηση εξοπλισμού.

Ανυποχώρητοι οι συνδικαλιστές

«Πολιορκία» ξανά στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς η συνάντηση που είχαν με την υπουργό Οικονομίας, Ναυτιλίας και Ανταγωνισμού, Λούκα Κατσέλη δεν ικανοποίησε την ΟΜΥΛΕ και την Ένωση Λιμενεργατών. Οι συνδικαλιστές δηλώνουν αποφασισμένοι με τις κινητοποιήσεις τους να παγώσουν ξανά την είσοδο των Κινέζων στο ΣΕΜΠΟ. Η Cosco ήταν προγραμματισμένο να πιάσει δουλειά σήμερα στην Προβλήτα ΙΙ αρχίζοντας να εκχωρεί και τα δικά της τιμολόγια.

H κα Κατσέλη είχε αναφέρει ότι εξετάζονται οι θέσεις των εργαζομένων και ότι ήδη έχουν γίνει διαβουλεύσεις με την ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco που έχει αναλάβει τη διαχείριση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων) για την έναρξη διαλόγου με τον ΟΛΠ. Μετά τη συνάντηση πάντως δήλωσε πως οι διαπραγματεύσεις με την κινέζική πλευρά για «βελτιώσεις» επί της σύμβασης παραχώρησης, θα γίνει με τη σύμβαση εν ισχύι, πράγμα αντίθετο με το βασικό αίτημα των συνδικαλιστικών φορέων που πάγια ζητούν το πάγωμα της σύμβασης έως ότου ολοκληρωθούν με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα οι διαπραγματεύσεις.

Στη σχετική ανακοίνωση τους, ΟΜΥΛΕ και Ένωση Λιμενεργατών, αναφέρουν πως η απόφαση για την απεργία λήφθηκε καθώς κατά τη συνάντηση δεν υπήρξε καμία συγκεκριμένη δέσμευση από την ηγεσία του υπουργείου για τα θέματα του Δημόσιου Ελέγχου και της κατοχύρωσης των εργασιακών σχέσεων, αναφορικά με τη σύμβαση παραχώρησης της Προβλήτας ΙΙ του ΣΕΜΠΟ.

Γιώργος Νουχουτίδης: Το υπουργείο μας έδωσε μόνο υποσχέσεις και καλές προθέσεις

Μιλώντας στο Tvxs, ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ, Γιώργος Νουχουτίδης, δήλωσε: «Ένα λιμάνι που είναι κερδοφόρο, ένα λιμάνι που δεν έχει χρέη, δεν έχει δανειακές υποχρεώσεις, δεν μπορείς πραγματικά να το ξεπουλάς σε μία off shore εταιρία. Ποια είναι η Cosco Pacific; Είναι μία off shore εταιρεία που έχει το οικονομικό της χαρτοφυλάκιο στις Βερμούδες και κατέχει το 42%. Κάποια άλλη εταιρεία κατέχει το 57% χωρίς η ίδια να είναι υποχρεωμένη να ανακοινώσει το ΔΣ της, ούτε να υπακούει στους μετόχους».

Ο κος Νουχουτίδης κάνει λόγο για τεράστιο σκάνδαλο και υποστηρίζει ότι όσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις εφόσον αυτές δεν διασφαλιστούν, στο μέλλον θα προκύψουν σημαντικά προβλήματα. «Τον Ιούνιο ο ΟΛΠ θα έχει 1500 εργαζόμενους άνεργους. Η προβλήτα ΙΙ που παραδίδουμε έχει 14 γερανογέφυρες. Η προβλήτα Ι όταν θα κατασκευαστεί θα έχει ακριβώς το 50% των μηχανημάτων, δηλαδή 5 με 7 γερανογέφυρες, άρα το μισό και παραπάνω προσωπικό, πάνω από 700 άνθρωποι θα περισσεύουν. Θα βρεθούμε μπροστά σ’ ένα μεγάλο πρόβλημα ανεργίας. Ταυτόχρονα, αυτοί οι αθεόφοβοι που «έφυγαν νύχτα» έχουν βάλει τον ΟΛΠ και πήρε δάνειο 90εκ. ευρώ προκειμένου να χτίσουν την προβλήτα Ι. Δεν είχαν κανένα λόγο να το κάνουν. Το 2007 είχαμε 35 εκ. κέρδη και 50 εκ. Αποθεματικά. Δεν υπήρχε ανάγκη για δάνειο. Πάρθηκε για να μπορούν να δικαιολογήσουν το ξεπούλημα του λιμανιού στην Cosco.

Μετά από τρεις συναντήσεις με την κ. Κατσέλη, ο κος Νουχουτίδης υποστηρίζει ότι οι εργαζόμενοι δεν άκουσαν τίποτα άλλο παρά δεσμεύσεις. «Την Παρασκευή στη συνάντηση που είχαμε με την υπουργό η κα Κατσέλη τόνισε, ότι είναι με την πλευρά των εργαζομένων και ότι δεσμεύεται. Δεν είπε όμως τι εννοεί με τη λέξη δέσμευση, δεν καθόρισε χρονοδιαγράμματα και δεν ανέφερε αν η Cosco συμφωνεί με το υπουργείο, πράγμα που αποτελεί προαπαιτούμενο σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Μας έδωσε μόνο υποσχέσεις, καλές προθέσεις και τίποτε άλλο. Είμαστε εδώ, περιφρουρούμε τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ, δεν θα επιτρέψουμε να υπάρξουν τετελεσμένα. Θα προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο και το δημόσιο συμφέρον να προστατέψουμε και τα εργασιακά μας δικαιώματα», υπογράμμισε ο κ. Γ.Νουχουτίδης.

Σχετικά με την απόφαση του Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ να προβούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, δήλωσε: «Αδυνατώ να κατανοήσω τη νομιμοποιητική βάση της σημερινής απόφασης του Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ. Όπως ανακοίνωσα στους εργαζόμενους την περασμένη Παρασκευή κατά τη συνάντηση μας, ο διάλογος μεταξύ ΟΛΠ ΑΕ και ΣΕΠ ΑΕ για όλα τα ζητήματα που αφορούν στη σύμβαση παραχώρησης ξεκινάει αμέσως. Στο διάλογο αυτό θα τεθούν ζητήματα που αφορούν τόσο στο ρυθμιστικό και φορολογικό καθεστώς όσο και στα εργασιακά ζητήματα. Είναι προφανές ότι τα αποτελέσματα αυτού του διαλόγου δεν μπορούν ούτε να προαναγγελθούν ούτε να προεξοφληθούν, ιδιαίτερα μάλιστα όταν υπάρχει διεθνής σύμβαση κυρωμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση, με ισχύ νόμου. Είναι ώρα ευθύνης για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές. Η κυβέρνηση, όπως είχε προαναγγείλει στη σχετική συζήτηση στη Βουλή το Μάρτιο του 2009, θα εξαντλήσει, μέσα από τον διάλογο, όλες τις νόμιμες διαδικασίες που προβλέπονται από τους όρους της Σύμβασης, το ισχύον θεσμικό και νομικό πλαίσιο, όσο και από το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό δίκαιο, για να εξασφαλιστούν οι καλύτεροι όροι και οι διασφαλίσεις που θα μπορούσαν να προκύψουν για τον ΟΛΠ ΑΕ, για τους μετόχους του αλλά και εν γένει για την οικονομία και τα εθνικά συμφέροντα της χώρας».

«Κάνουν και δεν κάνουν τους Κινέζους»...

Από την πλευρά της η Cosco και ειδικά η ΣΕΠ- δέχθηκε να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τον ΟΛΠ, αλλά μόνο για να εξεταστούν κάποια επιμέρους ζητήματα, μεταξύ των οποίων και το εργασιακό. Ο κινεζικός όμιλος πάντως δεν φαίνεται διατεθειμένος να διαπραγματευθεί τις βασικές διατάξεις τις σύμβασης, πόσο μάλιστα να συζητήσει από την αρχή την ύπαρξή της όπως θέλουν οι εργαζόμενοι.

Επιστολές από Μίχαλο

Την ίδια ώρα και μετά την απόφαση των συνδικαλιστικών οργάνων των λιμενεργατών να κηρύξουν εκ νέου 48ωρη απεργία και η οποία ενδεχομένως να φέρει κι άλλες κινητοποιήσεις στο μέλλον, ανησυχεί τον επιχειρηματικό κόσμο που υποστηρίζει ότι οι κινητοποιήσεις θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην Χριστουγεννιάτικη αγορά.

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α., κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, απέστειλε σήμερα επιστολή προς την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Λούκα Κατσέλη, με την οποία επανέρχεται στο αίτημα του Επιμελητηρίου για άμεση συνάντηση, ώστε να συζητηθούν εκτενώς οι προτάσεις του Επιμελητηρίου.

«Η ανάγκη της συνάντησης καθίσταται επιτακτική και μετά την εξαγγελία νέας 48άωρης απεργίας των λιμενεργατών που θα θέσει εκ νέου σε σοβαρή δοκιμασία το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων αλλά και την εθνική οικονομία γενικότερα» αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Μίχαλος. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ απέστειλε επίσης επιστολές προς την ΟΜΥΛΕ και την Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ ζητώντας άμεση συνάντηση, προκειμένου να συζητηθούν οι ολέθριες συνέπειες που θα υποστούν οι ελληνικές επιχειρήσεις αλλά και η εθνική οικονομία, γενικότερα, από την καινούρια εξαγγελία απεργιακών κινητοποιήσεων στο Λιμάνι του Πειραιά.

Την Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2009, θα συνεδριάσουν εκ νέου τα ΔΣ της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών, προκειμένου να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και ποιες θα είναι οι κινήσεις τους, ανάλογα με τα νέα δεδομένα που μπορεί να προκύψουν.

Στο πλευρό των εργαζομένων ο ΣΥΡΙΖΑ

Παναγιώτης Λαφαζάνης και Θοδωρής Δρίτσας είχαν εκ μέρος του ΣΥΡΙΖΑ, συνάντηση σήμερα με την υπουργό Οικονομίας. Μετά τη συνάντηση και οι δύο προσδιόρισαν ως «αόριστο» το πλαίσιο των διαπραγματεύσεων που προωθεί η ηγεσία του υπουργείου οικονομίας, ναυτιλίας και ανταγωνιστικότητας.

Θοδωρής Δρίτσας: Η κυβέρνηση έχει εμπλακεί στη δική της αντίφαση

Ο κος Δρίτσας μίλησε στο Tvxs σχετικά με τη συνάντηση αυτή και υποστήριξε ότι η ενημέρωση έμεινε σε πολύ γενικό επίπεδο. «Η δική μας θέση που αφορά στην εξάντληση όλων των περιθωρίων που υπάρχουν ώστε να καταγγελθεί η σύμβαση, δεν είχε ανταπόκριση. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση δεν προσανατολίζεται σε μία τέτοια κατεύθυνση και δεν ενεργοποιεί ως εκ τούτου κανένα από τα επιχειρήματα που έχει στη διάθεση της και είναι πάρα πολλά. Ανάμεσα σε αυτά σειρά παρανομιών που υπήρξαν στη διαδικασία του διαγωνισμού και στη διαφορά της προκήρυξης με τη σύμβαση που τελικά υπεγράφη», τονίζει ο κος Δρίτσας.

Μεταφέροντας τη δική του εκτίμηση, υπογράμμισε πως το συμπέρασμα της συνάντησης είναι ότι η κυβέρνηση δεν θα θίξει τη σύμβαση αυτή καθ’ αυτή. «Κατά τη δική μου εκτίμηση, το υπουργείο προσανατολίζεται σε μία κατεύθυνση αναζήτησης λύσεων ώστε να ενισχυθεί σ’ ένα βαθμό ο κρατικός έλεγχος, να αποκατασταθούν κάποιες εγγυήσεις για τα δικαιώματα των εργαζομένων και να διαφοροποιηθεί κάπως το καθεστώς απόλυτης ευνοιοκρατίας για την Cosco. Το μόνο για το οποίο δεσμεύτηκε με σαφήνεια η κα Κατσέλη, είναι ότι θα γίνουν διαπραγματεύσεις ενώ ότι συμφωνηθεί, θα ισχύσει αναδρομικά από 1η Οκτωβρίου 2009. Δεν όρισε όμως χρονοδιάγραμμα, ούτε μεταξύ ποιων θα πραγματοποιηθούν, ούτε σε ποια βάση θα γίνουν. Όλα αυτά παραμένουν στο χώρο της ασάφειας. Η παραπάνω δέσμευση είναι λίγη δεν πείθει ούτε εμάς, ούτε τους εργαζόμενους. Δεν αποτελεί εγγύηση. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση έχει εμπλακεί στη δική της αντίφαση», είπε σχετικά.

Τέλος ο κος Δρίτσας, τάχθηκε ανοιχτά υπέρ της νέας απεργιακής κινητοποίησης των εργαζομένων του λιμανιού. «Οι εργαζόμενοι δικαίως ξεκινούν νέα απεργία διότι δεν έχουν κατοχύρωση σε τίποτα. Είναι απόλυτα δίκαιη η νέα κινητοποίηση» τόνισε χαρακτηριστικά.

Αύριο Τρίτη στις 13:00, στην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου Πειραιά ο πρόεδρος του ΣΥΝ, Αλέξης Τσίπρας θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου για το θέμα.

Στο χορό και η Κομισιόν

H Eυρωπαϊκή Επιτροπή με επιστολή της προς την ελληνική κυβέρνηση σχετικά με τη σύμβαση του ΟΛΠ με την Cosco, θέτει 33 ερωτήσεις προκειμένου να συνεχιστεί η έρευνα που έχει ξεκινήσει ύστερα από ερωτήσεις ευρωβουλευτών του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και μετά από τις καταγγελίες της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ.

Η έρευνα αφορά το φορολογικό καθεστώς των συνεργαζόμενων με την Cosco εταιρειών. Σύμφωνα με το άρθρο 2 της σύμβασης παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ, οι εταιρείες οι οποίες παρέχουν υλικά, εργασίες ή υπηρεσίες προς την Coscο εκτός Ελλάδας, δεν υπόκεινται σε φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων στην Ελλάδα υπό την προϋπόθεση ότι υφίσταται σε ισχύ διμερής σύμβαση αποφυγής διπλής φορολόγησης μεταξύ της Ελλάδας και της χώρας την οποία οι εταιρείες έχουν την έδρα τους.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η διάταξη αυτή πιθανώς δημιουργεί μία αφορολόγητη ζώνη με την παραγωγή ενός ευρέος φάσματος αφορολόγητων προϊόντων και υπηρεσιών. Καλεί λοιπόν την ελληνική κυβέρνηση να αποσαφηνίσει αν οι διατάξεις αυτές φοροαπαλλάσουν εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες στην Cosco. Τέλος η Ε.Ε. ζητά διευκρινίσεις σχετικά με τα τιμολόγια καθώς και οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης αναφέρονταν και στην προκήρυξη του διαγωνισμού.

Τρικυμία και στο Σκαραμαγκά

Ανησυχία επικρατεί και στους εργαζομένους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αναφορικά με τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων, μετά τα σχετικά δημοσιεύματα που προέκυψαν το Σάββατοκύριακο και έκαναν λόγο για κείμενο-συμφωνία μεταξύ του πρώην διευθύνοντα σύμβουλο των Ναυπηγείων, Σωτήρη Εμμανουήλ και της γερμανικής εταιρείας Thyssenkrupp.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, το βράδυ της Παρασκευής, η Τhyssen Κrupp υπέγραψε προσύμφωνο για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε επιχειρηματικό σχήμα με επικεφαλής τον Σωτήρη Εμμανουήλ, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις στους εργαζομένους και αμηχανία στην κυβέρνηση.

O επίδοξος νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων, υπήρξε στην τριετία 1999-2002 διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν είναι μόνος στο εγχείρημα αυτό καθώς συνεργάζεται στενά με δύο εφοπλιστές.

Η συμφωνία αυτή μεταξύ της ΗDW (θυγατρική της ΤhyssenΚrupp και ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά) και του Εμμανουήλ φέρεται να έχει προκαλέσει αμηχανία στους αρμόδιους κυβερνητικούς κύκλους αλλά και στον όμιλο των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ο όποιος μέχρι πριν από λίγες ημέρες είχε ανακοινώσει ότι διαπραγματευόταν την αγορά του Σκαραμαγκά.

Πάντως, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ. Θεόδωρος Πάγκαλος, που είναι και συντονιστής των συναρμόδιων για τον Σκαραμαγκά υπουργείων, έχει υποστηρίξει πρόσφατα ότι η καλύτερη λύση για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας είναι η δημιουργία ενός ενιαίου κοινοπρακτικού σχήματος και για τα τέσσερα ελληνικά ναυπηγεία (Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, Νεωρίου, Περάματος).

Ανήσυχοι και οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Το TVXS επικοινώνησε με τον πρόεδρο του σωματείο των εργαζομένων κ. Βασίλη Καρακίτσιο, ο οποίος επιβεβαίωσε την ανησυχία των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι γνωρίζουν, όπως ανέφερε, τις επιβλαβείς για τα Ναυπηγεία συνέπειες που είχε το πέρασμα του κ. Εμμανουήλ στα Ναυπηγεία. Ως εκ τούτου, πραγματοποίησαν εκτάκτως σήμερα, συνάντηση με τους δύο αρμόδιους υπουργούς, την υπουργό οικονομίας, ναυτιλίας και ανάπτυξης, Λούκα Κατσέλη και τον υπουργό άμυνας, Ευάγγελο Βενιζέλο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου, η κα Κατσέλη διέψευσε ότι υπήρξε συνάντηση της ίδιας ή κάποιου συνεργάτη της με τον κ. Εμμανουήλ, ενώ ο κ. Βενιζέλος εμφανίστηκε μάλλον καθησυχαστικός, υποστηρίζοντας ότι το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, λόγω των συμβάσεων του πολεμικού ναυτικού, έχει λόγο σε ότι αφορά την μεταπώληση των Ναυπηγείων. Συμπλήρωσε δε ότι είναι σύμφωνος με τους όρους που έχει θέσει το σωματείο απέναντι σε όποιον αναλάβει τα Ναυπηγεία.

Αίτημα των εργαζομένων – δια στόματος του προέδρου του σωματείου – είναι «η εκπλήρωση 4 όρων που έχει θέσει το σωματείο απέναντι σε όποιον αναλάβει τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, είτε είναι φορέας, είτε είναι κοινοπραξία, είτε είναι ιδιώτης».

Οι όροι των οποίων την εκπλήρωση διεκδικούν οι εργαζόμενοι προκειμένου να συμφωνήσουν στη μεταβίβαση των ναυπηγείων είναι: «να παραμείνει ανοιχτό το ναυπηγείο, να διασφαλιστούν όλες οι θέσεις εργασίας, όλες οι δραστηριότητες και να εξασφαλίσει ο καινούργιος ιδιοκτήτης που θα έρθει την βιωσιμότητα της επιχείρησης», εξηγεί ο κ. Καρακίτσιος. Παράλληλα, τόνισε ότι η υπομονή των εργαζομένων, για τη διευθέτηση του θέματος προς μια κατεύθυνση που να εξασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων, δεν είναι μεγάλη.

«Όπως ξέρετε έχουμε 60 απλήρωτους συναδέλφους εδώ και 6 μήνες και δεν μπορούμε να περιμένουμε για πολύ καιρό. Σύμφωνα με το υπουργείο, το πολύ στις αρχές της άλλης βδομάδας, θα έχουν πάρει τις οριστικές τους αποφάσεις, ενώ θα πραγματοποιηθεί και διυπουργική μεταξύ των αρμοδίων υπουργείων, Οικονομικών, Εργασίας και Άμυνας. Εμείς μετά τη συνάντηση αυτή, θα εκτιμήσουμε τις κουβέντες που θα γίνουν κι αν όλα πάνε καλά, έχει καλώς, διαφορετικά θα καλέσουμε γενική συνέλευση και θα αρχίσουμε κινητοποιήσεις. Δεν έχουμε άλλη υπομονή, το πολύ 10-15 μέρες ακόμα», καταλήγει.

Ρεπορτάζ: Αγγελική Δημοπούλου, Αμαλία Αλτίνου
Από www.tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου